Cara Niaga Islam siri 1


Cara Niaga Islam….

  • bunyinya memang menarik hati saudara semua kan?tapi pada hakikatnya sekiranya pancaindera tuan2 semua peka dan prihatin terhadap tulisan Cara Niaga Islam tu pasti saudara semua sedar kepada sapa saya maksudkan tulisan ini….
  • apa nak jadi pada manusia bergelar melayu sekarang ni…tapi bukan semua tempat..hanya di kuantan pahang ni saje…cubalah saudara bayangkan uztaz zul dan ayah pin dah muncul ada yang bertuhankan merekan dan mendewa2kan mereka ni ada pulak satu manusia yang didewa2kan orang melayu kita sekarang ni….?
  • nak tahu sapa?murad basir?sapa tak kenal kalau kita betul2 anak jati kuantan ni macam aku…..nabi dah kata di akhir zaman nanti ada satu golongan yang bodoh tiada ilmu pegetahuan tapi mebina empayar2 besar bangunan2 besar….telah wujud pun kat kuantan ni saudara saudari adik kakak…berselindung di bawah slogan cara niaga islam mereka ni mudah mempengaruhi saudara kita yang lemah ilmu pengetahuan dan pengalaman hidup ni..
  • aku macam dah penah dengar nama murad basir ni tapi aku tak pasti yang mana.sehingglah rakan baik aku mengajak aku pergi berjumpa dengannya pada hari selasa yang lalu tanggal 15 jan 2008 di indera mahkota di dc…aku saksikan dengan mata kepala aku sendiri akan segelintir manusia jahil yang mendewakan seorang manusia namanya murad basir…murad basir ni jutawan…jutawan kereta berbijik2 semua nombornya sama 9897….
  • korang tahu tak kereta 9897 tu memang pada asalnya cara niaga islam dah beli nombor tu khas untuk jutawan mereka tapi sekarang sedar tak sedar nombor 9897 tu dah menyepah atas muka bumi ni,nak mengaburi mata manusia jahil yang malas berusaha nak dapat duit cara mudah….cara niaga islam lah kononnya….nak mengatakan yang jutawan dah berlambak di hasilkan oleh cara niaga islam ni….
  • saudara -saudari seislam yang aku sayangi sekalian, murad basir tu hanya seorang je jutawan dalam kuantan dalam cara niaga islam ni.takder seorang pun kenal dia di seluruh malaysia ni macam daim zainuddin ke…goh tong ke…sultan brunei ke..bill gates ke….
  • hanya mata hati yang buta saja yang ingat dia jutawan….memang jutawan kalau dah ada stokist terbesar di indon….dekat malaysia ni gebang kata dia usaha sana sini nak jadi jutawan….kalo benar cara naiga islam adakah dia solat ?dia berzakat?bersedekah pada anak2 yatim?fukorok wal masakin?
  • tapi peristiwa malam mendewakan muradbasir tu dah menjadi2 berpeluk bercium menggunakan perkataan i love u..apa ni sesama lelaki ?jangan2 homoseksual tak?aku tak sampai ke peringkat nak tuduh mereka ni gay….tapi hanya dinding yang tahu bercakap…dah lama dinding jadi saksi utama kat mahkamah kan?
  • sesampai aku di DC indera mahkota kami pegawai2 diperkenalkan kepada tim cara niaga islam ni waduhhh waduhhhh waduhhh..macam orang tabligh lak cara salam nya…nampak penuh kemesraan keislaman persaudaraan dan lain2 yang baik2 tu..aku mula2 kagum gak tapi otak aku cepat berfungsi..nak jadi baik susah kan?nak jadi talam senangkan?
  • pastu kami dijemput oleh salah seorang dari mereka ke kedai makan….order minum…borak2 adalah murad ni datang…korang tahu apa yang terjadi murad pun mulalah temberang dia..sikit pun kata2 dia tak ilimiah langsung….yerlah tuan2 asalnya dia ni despatch…..despatch tetap despatch….dalam quran dah kata memang jauh tinggi orng berilmu dengan orang tak berilmu…..
  • satu benda yang tak baik dalam cara niaga islam ni korang tahu mender…..asyik2 kata tak guna ada ijazah besar ponco kalau tak berusaha..memang betul kata mereka tapi janganlah menghina orang ilmuan wahai saudara ku dalam cara naiga islam….memang aku tahu sangat mereka ni tak pandai bukan ada ijazah …murad tu srp je….usaha dia selamani berhasil tapi dia dan konco2 nya suka sangat kutuk orang ada ijazah….ini salah ini dosa wahai sahabatku murad….mentang2lah ko jutawan dulu despatch ada srp je..bila dah berjaya macam ni ke?murad ko tahu tak sape tauke busat cara niaga islam ni….melayu ke murad?sejarah belajar ke?ngape ko ni takder jati diri murad….selama ni ko murad mengajak kaum melayu mengejar kebendaan..kemewahan kekayaan yang akhir semuanay menguntungkan 4 orang taukey busat dari bangsa cina ni..dimana letakkan imej peribadi ko sebagai melayu..dah la murad bangsa kita banyak dah bekerja dengan cina..ko ajak lagi…
  • time murad duk mengomel pasal cni kutuk orang ada ijazah disamping selitkan kata2 motivasi adalah hanturaya2 yang rakam perjumpaan mlm itu..aku kata wah…mcm paklah yang tengah berucap….berpeluk2 mereka berjumpa sesama sendiri…apa ni saudara….sedarlah saudara…cara niaga islam ni kalau jumpa mlm tu bukan pasal duit tak baik begitu….dalam dunia ni no money no talk saudara….
  • pikir balik apa yang aku cakap ni…cakap aku bukan satu dengki atau nak menjatuhkan murad can konco2 cara niaga islam tapi satu maklumat hasil dari kajian aku…masyarakat setempat kuantan tak jahil murad…orang laur kuantan boleh lah terpegun kata2 temberang ko….buang masa je aku dtg mlm tu baik aku pi kem tengok budak2 aku..aku field officer mlmtu…
  • dah dapat agak sapa cara niaga islam ni?CNI CNI CNI CNI CNI

Tinggalkan Jawapan

